VAN YUZUNCU YIL ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
EBEPÖ7005Değerler Etiği ve EğitimiZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Değer eğitimi ve ilgili temel kavramların, eğitim kurumlarında değer eğitiminin önemi ve gerekliliği çerçevesinde Türkiye ve dünyadaki değerler eğitimi çalışmalarının incelenmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğretim Üyesi Sevgi KOÇ
Öğrenme Çıktıları
1Değer kavramı ve değerler eğitimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2Değer, etik, ahlak ve değer etiği ilişkisini organize eder.
3Sosyolojik, psikolojik ve felsefi olarak değerleri sınıflar.
4Değerler eğitiminde ailenin, okulun ve medyanın rolünü değerlendirir.
5Değerler eğitimi yaklaşımlarını analiz eder.
6Türkiye'de ve uluslararası literatürde yer alan çalışmaları değerlendirir.
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
Değer kavramı ve diğer kavramlarla ilişkisi, değerlerin etiği, değerlerin özellikleri, işlevi ve değerlerin sınıflandırılması Sosyolojik, psikolojik ve felsefi olarak değerler, değerlerin öğretimi ve eğitim süreci, değerler eğitimi yaklaşımları, değerler eğitiminin verildiği yerler (aile, okul, medya), temel ahlaki değerler. .
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Değer kavramı ve değerler eğitimi ile ilgili temel kavramlar.
2Değerlerin özellikleri ve işlevi
3Değerlerin sınıflandırılması
4Değerler eğitiminin sosyolojik, psikolojik ve felsefi temelleri
5Değerler etiği
6 Değerler eğitiminde ailenin rolü
7Değerler eğitiminde okul ve öğretmenin rolü
8Değerler eğitiminde medyanın rolü
9ARA DEĞERLENDİRME
10Değerler eğitiminin önemi
11Değerlerin öğretim ve eğitim süreci
12Değerler eğitimi yaklaşımları ve yöntemleri
13Türkiye'de ve uluslararası literatürde değer eğitimi çalışmalarının incelenmesi
14DÖNEM SONU SINAVI
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İonna Kuçuradi, 2016. İnsan ve Değerleri. Türkiye Felsefe Kurumu. İonna Kuçuradi, 2015. Etik. Türkiye Felsefe Kurumu Mustafa Köylü, 2016. Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi. Nobel Yayıncılık. Kadir Ulusoy, Bülent Dilmaç, 2016. Değerler Eğitimi. Pegem Akademi Halil Ekşi, Ahmet Katılmış. 2016. Uygulama Örnekleriyle Değerler Eğitimi. Nobel Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12525
Final Sınavı12525
Derse Katılım12525
Rapor Hazırlama15050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ15 545524 55 5
ÖÇ24 5 2542131 1
ÖÇ34 13 4 2 33 2
ÖÇ45 55 543235  
ÖÇ54355554444522
ÖÇ644453545 45 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek